lördag 22 januari 2011

Recension: Magnum - "The Visitation"



Magnum har kommit med sitt nya album som heter "The Visitation" och är bandets sextonde platta innehållande 10 låtar. Materialet är ganska starkt som tex låtarna "Doors To Nowhere", "The Visitation" och mina egna favoriter "Wild Angels" och "Spin Like A Wheel". Detta är en platta som helt klart överraskar med bra progressiva hårdrocks inslag och snygga melodier. Måste också lyfta fram gitarristen och låtskrivaren Tony Clarkin som skrivit allt låtmarerial på skivan. Om man gillar vad Magnum har gjort under alla år så kommer man inte bli besviken på "The Visitation". Bandet kommer i mars på besök till Stockholm och Göteborg för två spelningar.

3 kommentarer:

  1. Den 9/3 så var jag och tre kamrater och tittade på
    MAGNUM på Debaser i Stockholm, Och jag är INTE besviken på konseren men jag skulle järna ha villjat att höra t,e,x just like an arrow eller the spirit.

    SvaraRadera
  2. Besviken, varför spela de inte fler låtar från 80-tals plattorna?? Det är ju där deras storhet ligger...

    SvaraRadera
  3. Låten "The visitation" är kanon! Personligen vill jag höra mera från deras fösta 3 plattor! "one night of passion" från den underskattade "Eleventh Hour" speciellt!!

    SvaraRadera