tisdag 14 februari 2017

Recension: Art Nation - "Liberation"



När jag första gången hörde Art Nation blev jag helt blown away. Det var liksom bandet som uppfyllde alla mina önskningar kring melodiös hårdrock. Grym sång, grymma melodier och bara bra jävla ös rakt igenom. Har haft turen att se dem två gånger live och det är precis lika bra då.
Mina förhoppningar och förväntningar på deras uppföljande album var således ganska höga när jag nu fick möjligheten att höra den.

Tyvärr, måste jag nog säga, är mycket av det jag älskade med debuten borta nu. Skulle kunna sträcka mig så långt det låter som en annan genre. Jag vet vad det beror på. Flera band har gått genom samma sak. Lovande debut, stort bolag blir intresserat, erbjuder bra pengar mot att få bestämma lite mer. Och resultatet blir kommersiellt. Detta är helt klart en platta som kommer tilltala fler worldwide och således sälja bättre.

Den är inte dålig, tvärtom. Otroligt välproducerat och musikaliskt ganska tight. Alexander sjunger så bra att jag nog rankar honom bland mina favoritsångare överlag. Alla inräknade. Sången är det som lyfter plattan och skiljer den från andra.

Jag tycker bara inte om det. Tyvärr.

Betyg 6/10.

Av: Måns Enheim

LÅTLISTA
1. Ghost Town
2. Maniac
3. The Real Me
4. Kiss Up & Kick Down
5. When Stars Align
6. One Nation
7. A Thousand Charades
8. Take Me Home
9. I'm Alive
10. Paralyzed
11. What Do You Want



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar