tisdag 14 mars 2017

Recension: One Desire - "s/t"



Jag hör till dem som hela tiden letar efter de band som tar arvet från den melodiösa hårdrocken och moderniserar den. Det finns ett par sådana band som t.ex H.e.a.t, Eclipse, Palace m. fl. One Desire tycker jag i allra högsta grad gör detta, dessutom med bravur. Jag gillar hela konceptet här. Öppningspåret Hurt är sjukt catchigt, lagom tungt och väldigt melodiöst. Precis som jag vill ha det. Dock så har jag lite svårt att tycka detta är bra i längden. Hurt är alldeles för bra som "teaser" för plattan då resten av låtarna är betydligt mer medelmåttiga. Detta är något som visat sig när man lyssnat några gånger. Med detta sagt så är det inte en dålig platta. Den är bättre än medel men jag hade nog bara lite för höga förhoppningar. T ex så är "Love Injection" en riktigt hemsk låt. Den hade man helt kunnat skippa faktiskt. Sen tycker jag man kunde avslutat med en låt med lite mer tryck i. En ballad passar inte här. Men det är min personliga åsikt.

För mig är den stora behållningen André Linman, jag tycker han sjunger grymt bra och har gillat hans röst sedan jag hörde Sturm und Drang första gången. Tror mycket bra kommer komma från honom i framtiden. Utan honom hade betyget varit en pinne mindre, helt klart. Det är dessutom samma producent för båda dessa band (Jimmy Westerlund) och det hör man klart och tydligt. Produktionen är dock skarpare för One Desire.

Betyg: 7/10

låtlista:
1. Hurt
2. Apologize
3. Love injection
4. Turn back time
5. Falling apart
6. Straight through the heart
7. Whenever I'm dreaming
8. Do you believe
9. Buried alive
10. This is where the heartbreak begins

Plattan släpps 24/3 via Frontiers.

Av: Måns Enheim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar