lördag 5 augusti 2017

Recension: Kryptonite - "s/t"



Återigen levereras extremt kompetent melodiös hårdrock från Sverige. Jakob Samuel, Mike Palace, Pontus Egberg och Robban Bäck. Ja ni ser ju. Vilken platta de satt ihop. Men till att börja med ska vi reda ut mina frågetecken.

Namnet Kryptonite? Det är för mig något som är skadligt. Som försvagar. Allt denna platta gör är att få mig vilja stå på ett berg med näven i luften och bara sjunga med i varje låt. Typ. Så den grejen gillar jag inte, känns lite plojig. Men men, det är ingen biggie.

Sen omslaget. Det ser också plojigt ut. Som något från Rocky Horror Show. Hade jag inte vetat vilka som bildar bandet kan det tyvärr vara en sån grej som gör att skivan går mig förbi. Vis av erfarenhet är plattor med snygga omslag generellt bättre.

Dock så glömmer jag detta ganska snabbt när man börjar lyssna. Alltså det är så musikaliskt, så genomtänkt och helt enkelt skitbra. Jakob sjunger nog bättre än aldrig förr och det är verkligen något som lyfter plattan. Palace gör ju verkligen sitt jobb också. Tycker hans spel utvecklats ganska mycket på den korta tid jag lyssnat på honom iaf.

Detta är en sjukt skön hårdrocksplatta med bra go i som jag tror alla som följer denna blogg kommer uppskatta. Check it out bara!

Betyg 9/10.

(Känns som jag strösslar höga betyg men det kommer sjukt bra plattor nu)

Av Måns Enheim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar