söndag 13 augusti 2017

Recension: Six Feet Deeper - "s/t" (EP)



Vad har de i vattnet uppe i Stockholm egentligen? Nya unga rockband influerade av 70-tals rocken dyker upp ett efter ett. Och kvalitén är fruktansvärd hög hela tiden. Jag måste säga att jag är lite avundsjuk som inte kommer ut på stadens rockklubbar och får njuta av all denna fantastiska musik. Next up: Six Feet Deeper. Debut EP:n på 4 egenskrivna låtar + en cover på Led Zeppelins "Immigrant Song" släpps 24/8. Det här är verkligen ett spännande band att följa framöver. Låtkvalitén på de 4 egenskrivna alstren är rakt igenom hög där "Make it right" sticker ut som skivans bästa spår. Särskilt förtjust är jag i sångerskan Sara Lindbergs underbara röst. Utan att ha sett denna grupp live än kan jag tänka mig rysningarna längs ryggraden när hon tar i för fullt. Och även i de lite lugnare partierna passar hennes röst perfekt ihop med de andra i bandet. Betyget totalt stannar dock på en klar sexa. Dels är det bara fyra "egna" spår än så länge och även om de samtliga är bra så känns det som det här ändå bara är starten på resan. Jag är dock ganska säker på att vi kommer få återkomma i ärendet när mer spelningar och mer egna låtar leder till en fulllängdare. För då snackar vi nog inga sexor i betyg längre.

Betyg 6/10

Bästa spår: Make it right

Låtlista:
1: In march the clowns
2: Make it right
3: Here we go again
4: Freak
5: Immigrant song

Six Feet Deeper är:

Sara Lindberg - Sång
Patrik Andersson - Gitarr
Emil Mickols - Trummor
Erik arkö - Bas

Av: Magnus Blomqvist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar