söndag 6 augusti 2017

Retroplattan: Fair Warning - "4"



Efter en längre tids paus så är nu "Retroplattan" tillbaka där jag tänkte lyfta fram olika album som har några år på nacken. Idag har turen kommit till Fair Warning och deras platta "4" som såg dagens ljus den 20:e mars år 2000 via bolaget Frontiers Records. Mitt exemplar av detta fantastiska album inhandlades i den numer nedlagda skivbutiken Jannes Vax i Skövde där det fanns mycket bra grejer att köpa inte minst inom melodiös rock och AOR.

Nu tillbaka till albumet "Four" där sångaren Tommy Heart och grabbarna bjuder på ett antal bra låtar som till exempel "Heart On The Run", "Break Free", "Forever", "Tell Me I´m Wrong", "I Fight" och "Find My Way". Detta är i mitt tycke Fair Warning´s bästa album där "Go" från 1997 dock inte kommer långt efter . Har man inte kollat upp denna platta ännu så tycker jag att det är på tiden att gör det för den är riktigt bra.

Här bjuder jag på en musikvideo till öppningsspåret "Heart On The Run". Mycket nöje.



LÅTLISTA
Heart On The Run
Through The Fire
Break Free
Forever
Tell Me I'm Wrong
Dream
I Fight
Time Will Tell
Eyes Of Love
Find My Way
Night Falls
Wait
For The Young

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar