lördag 9 december 2017

Recension: The Poodles - "Prisma"

Please! Please! Please! Don't shoot the messenger!

Förlåt mig för att jag är ofin. Jag menar inte att stampa på någons tår. Jag är inte här för att göra dig som verkligen gillar The Poodles upprörd. Inte på något sätt. Faktum är att jag tror att i slutändan så kommer du hålla med mig.

Någonstans, någongång så gick något oerhört snett. Någon jag vet inte vem tog upp idén om inte nästa skiva för The Poodles borde vara en coverskiva? Efter sju studio och ett live album var det nu dags att ta nästa steg. Dags att hylla andra artisters största mästerverk. Men, och här kommer tvisten inte då andra liknande artister. Nej. Varför inte Elton John? Eller Depesche Mode? Någon tyckte Swedish House Mafia. Och sen var galenskapen i gång.

Nej jag begriper verkligen inte det här. Inte så att de har gjort ett dåligt jobb, för det här de inte. Varje spår är omarbetat och ärligt faktiskt genomarbetat. Inget slarv här inte. Tidvis är det också ganska medryckande. Men och här kommer det stora problemet. För vem har de gjort det här albumet? Jag kan inte för mitt liv tro att Poodles fantasten har längtat sig sönder och samman efter att få höra sitt älsklingsband framföra "Maniac" av Michael Sembello i en rock tappning. Inte heller tror jag Elton John geeken helt plötsligt konverterar och börjar odla långt hår och börja headbanga till "Yellow Brick Road".

Jag är verkligen så ledsen att behöva skriva detta. Men det här är en totalt ointressant och onödig skiva. Trots att den inte är särskilt dålig. Så skyll inte på budbäraren. Skyll på hen som kom med idén. För det här var bara slöseri med tid och resurser för ett band som faktiskt headlinat Firefest. I bland är "Så mycket bättre" helt enkelt "Så mycket sämre"

Betyg: 1/10
Bästa spår: Nej
För dig som gillar: Nej det här är inget jag rekommenderar.